maandag 29 november 2010

Wat nu?

Er is ongeveer een maand verstreken sinds ik deze blog begon. Er is veel gebeurd in die maand. Zo ben ik bijvoorbeeld gestopt met roken. Niet op de dag die ik gepland had, de 'morgen' laat ons zeggen, neen, het is een overmorgen, of nog preciezer een 'de dag na overmorgen' geworden.
Dat stoppen met roken heeft mijn longen verlicht.Gisteren enkele trekjes genomen, daar niet van, maar mijn maat was jarig. Dus het mocht.

Toegegeven, ik geniet van het stoppen. Nagenoeg geen onprettige neveneffecten ervaren. Enkel mijn maag die wat overhoop ligt door al dat compensatieboeffen, dat is zowat het enige. Regent het niet, dan schijnt de zon, als het al niet bewolkt is. Of niet soms?

In deze blog heb ik A.S. in de kont genomen, en god gevonden. Twaalf mensen hebben beslist mij te volgen. Ik weet niet hoe ik me daardoor moet voelen, maar niettemin, 'bedankt'.

Maar wat nu? Hoe gaat dit verder?

Na een korte periode van diep gepeins ben ik tot het besluit gekomen dat hier nog geen enkele journalistieke ambitie ten toon gespreid werd. Ere wie ere toekomt: het is dankzij u, meneer Marain, dat ik deze blog ooit begonnen ben. Doe ermee wat je wil, dat was de opdracht. Zo lang het maar journalistieke ambities heeft. Nu, ik stel niet graag mensen teleur, beste lezer, en al zeker geen mensen die mij quoteren op het eind van het jaar.

In wat volgt zal ik de wereld verkennen en erover schrijven. Dat is wat journalisten doen, vermoed ik.

Tot gauw

1 opmerking: